A vállalkozás kétségkívül izgalmas de ugyanakkor megterhelő tevékenység. Ha egy csapat tagjaként dolgozol és motivált vagy az eredményekben vagy épp saját vállalkozásod építed, gyakran előfordul, hogy elfogy az energiád, túl sok volt a nap de még lenne elvégezendő feladat.
Fárasztó megbeszélések vagy kreatív munka áll mögötted, de lehet, hogy a szükséges adminisztrációval birkóztál napközben, most viszont kellene egy kis energia, hogy újra önmagad légy.
Szükséged lenne rá, hogy visszanyerj valamit a délelőtti energiáidból. Fájnak az izmaid, nyom a fejed, stresszes vagy és úgy érzed lazítanod kellene.
Nos ebben a helyzetben kezelheted, feltöltheted önmagad, felfrissülhetsz az irodában a jóga szemléletén és módszerein keresztül, melyhez három egyszerű tippet ajánlok most.
A legtöbb cégnél üdvözölnék a munkatársak, ha egy mini jógastúdiót alakítanának ki számukra de ez nem túl sok helyen kivitelezhető ötlet.
Ebben a sorozatban erre a problémára kívánunk néhány technikát javasolni, amivel a jóga módszerein keresztül egyszerűen töltődhetsz a munkahelyen.

Állj egy ajtóba, egyenes tartásban, úgy, hogy a karjaid a tested mellett nyugszanak. Majd tenyereid a tested felé fordítva lazán tárd szét a karod, úgy, hogy a kézfejeid lazán feszüljenek az ajtófélfákhoz.
Ezután tégy egy fél lépést előre, és zárd a lábaid de a kezeid maradjanak az ajtófélfán közben.
A testsúlyod legyen a sarkaidon és így lélegezz nagyokat, lassan be és kilégzéssel, szünetek nélkül folyamatosan. A légzések lehetnek egyre mélyebbek és lassabbak. Orron keresztül lélegezz és koncentrálj a folyamatosságra és az egyre mélyülő légzésre. Csak lazán.
Kilégzésnél engedd lazulni a vállizmokat, mintha el akarnád engedni a vállad, hogy leessen hátrafelé.
A kezeid ne feszüljenek, légy laza amennyire csak lehet és érezni fogod, ahogy a belégzéseknél töltődsz a kilégzéseknél pedig elengeded a stressz és a feszültséget.
Ez a tartás a tadászana, azaz bot tartás. Kiválóan el lehet benne lazulni és remek póz a töltődésre. Ha egy ajtóban már begyakoroltad, nyugodtan csinálhatod bárhol, ajtó nélkül is.

A jóga nem csupán a mozdulatokról és testtartásokról (ászanákról) szól. A jóga a hittel kezdődik és a légzéssel folytatódik. Ezért mindig a légzésedre koncentrálj elsősorban és a tiszta energiára, amiből töltődsz általa. Ha kitisztítod az elméd és csak a légzésre és a testtartásra koncentrálsz, jobban el tudsz merülni önmagadban és ekkor már jógázol is.
A koncentrációt ebben a pózban először a vállaidra, nyakadra és derekadra érdemes kiterjesztened, ezeket próbáld lazítani a kilégzések alkalmával elengedni a feszültségeket az izmokban és a belégzéseknél energiával tölteni azokat, azután a tartás és a légzés mellé a koncentráció kiterjedhet a szívedre és a gyomrodra, mert a legtöbb stresszt ott tartogatod.

Keress olyanokat akik csatlakozhatnak a jógaszünethez, együtt nem csak vidámabb és élvezetesebb de egymást is tudjátok segíteni, együtt töltekezni felemelő és összekapcsoló érzés.
A munkahelyi morálra, az egymáshoz való kapcsolatok minőségének javítására is jótékony a közös jóga. A jóga igazából a kapcsolódásról szól, összekapcsolódsz a lelkeddel, az univerzummal és a környezeteddel is egy másik szinten.
Próbáld ki és ha úgy érzed nem működik, nem vesztettél vele semmit. De a jóga működik, már több ezer éve.
Namaste

Bhakti jóga – a lélek igazi természete