Smoothie

A smoothie nemrég kezdte hódító útját nálunk. Eredetileg egy olyan trumixról volt szó, mely csak gyümölcsök vagy zöldségek és jég vagy hideg víz használatával készült.
A turmixok ezzel ellentétben más összetevőket, például tejet, mogyoróvajat, mézet, kakaót stb. tartalmaznak. Mára a smoothie őrület egy igazi trend lett, mely a vega és vegán táplálkozás terjedésével kezdett hódító útjába és inkább ennek megfelelően válogatják az összetevőket hozzá.
Egy vegának belefér a tej, joghurt míg egy vegán csak növényi eredetű összetevőket használ.
Így a smoothie átvette a rivaldafényt a turmixtól és már csak ezen a néven trendi nevezni minden mixerben készült, nyers és iható pépet. Ezért a továbbiakban én sem teszek különbséget és maradok a smoothie kifejezésnél.

Mire jó a smoothie?

A nyers zöldségek, gyümölcsök megőrzik az eredeti ízüket és ami sokkal fontosabb, hogy a bennük lévő vitaminok és enzimek is megmaradnak ha nem hőkezeljük őket. Lehet, hogy hihetetlenül hangzik de egy nyers zöldség vagy gyümölcs könnyebben emészthető mint egy főtt vagy párolt.
Ezen kívül ezek az ételek, könnyedek, nem terhelik a gyomrot, telítenek, finomak, gyorsan elkészíthetők és jól összeválogatva őket igen táplálók is. Kiváló összetevői egy fogyókúrás diétának vagy egy egészséges étrendnek egyaránt.

Hogyan készíts smoothiet?

Végy egy jó turmixgépet, aprítsd fel a zöldségeket és gyümölcsöket, azután rakd be őket a gépbe. Tegyél hozzá hideg vizet vagy jeget, esetleg más folyadékot, mint gyümölcslé, tej, joghurt és turmixold össze, majd fogyaszthatod is. Ízesítheted fűszernövényekkel de gyógynövényekkel is. Tehetsz bele bazsalikomot, mentát, kaprot, gyömbért és csak a fantáziád szab határt a végeredménynek.

Néhány zseniális smoothie recept

Uborkás, mentás alma smoothie
Nyers uborka, menta levelek, zöldalma, kevés méz és avokádó. Ezt össze turmixolod, majd hozzáadod a jeget vagy 1-2 dl hideg vizet és ismét össze turmixolod.

Yoghurtos eper smoothie
Görögjoghurt (2dl), eper, banán. Ehhez nem kell jég vagy víz. Turmixolás.

Mogyoróvajas csokis őrület
Ehhez a smoothiehoz használhatsz joghurtot, tejet vagy hideg vizet is. Ehhez adj egy evőkanál mogyoróvajat, csokis protein port és egy teáskanál kakaót (vagy étcsokit) és egy kisebb banánt. Turmixolás.

Áfonyás spenótos smoothie
Áfonya, spenót levelek, banán és jég vagy jeges víz. Turmix.

Joghurtos kivi smoothie
Tej (2dl) néhány spenótlevél. Turmix. Majd görögjoghurt, kivi és banán. Ismét turmix.

Bogyó bigyó smoothie
Tej vagy hidegvíz, vaníliás proteinpor, eper, feketeribizli, málna, szeder.

Epres gyömbéres friss energia
Eper, római saláta levelek, cékla, banán, gyömbér. Turmixolj. Majd jég vagy hidegvíz és ismét turmixolás.

Exotic fruit smoothie
Tej, joghurt, ananász, banán, mangó. Turmix.

Vaniliás, krémes barack smoothie
Tej, joghurt vagy víz, vanília proteinpor, barack, narancs. Turmixolj.

Narancsos répás smoothie, mangóval
Narancs juice, narancs, mangó, reszelt sárgarépa és jég. Turmixolj.

Trópusi zöld smoothie
Kókusztej, vanília proteinpor, spenót, mangó, ananász. Turmixolás.

Minden esetben használhatsz lefagyasztott gyümölcsöket is, ezekben sem sérülnek a vitaminok és kellemesen hűtik az italt. Ha csak egyszemélyes smoothiet készítesz, nem kell egy egész gyümölcs mindenből. Ilyenkor a maradék gyümölcsöt be teheted a hűtőbe vagy a fagyasztóba is, de ez utóbbi esetben érdemes már felaprítva (kocka, csíkok, karikák) és egy-egy smoothie hoz kiadagolva, mert az összefagyott gyümölcsöket nehezen tudod később szétszedni és adagolni.

Az egészséges táplálkozáshoz, további ötleteket a táplálkozás rovatban és a receptek rovatban is találhatsz.

Ajánlott cikkeink

 

Immunerősítés gyógynövényekkel