Ez egy érdekes kérdés lehet. Mi a fontosabb, hogy a trendeknek és ideáloknak megfelelő testtel rendelkezzünk vagy olyan alakkal amivel boldogan tudjuk élni az életünket. Sok emberben, – jellemzőbben fiatal korban de nem ritkán később is – ez a két dolog gyakran ugyanazt jelenti. A testalkat miatt sok ember éli frusztrációval az életét és sokszor rengeteg energiát, időt és pénzt áldoznak a jó alak reményében, nem ritkán a legális és illegális, egészségre ártalmas szereket is felhasználva.

7 dolog ami hozzásegíthet a tökéletes alakhoz 

1. Szerencsés genetika, amit az őseidtől örököltél – ez vagy van vagy nincs.
2. Sportos életmód, napi szintű mozgás, edzések – legtöbbször választás kérdése..
3. Helyes táplálkozás, kalkulált kalória és rendszeresen fogyasztott egészséges ételek – ami mindenképp jó lenne.
4. Anabolikus sztereoidok, „csoda tabletták” – azok rengeteg káros hatásaival együtt
5. photoshop, jól beállított fotók – igaz ez csak képen mutat jól, a valóságban nem
6. Állandó diéta, fogyókúra, önsanyargatás, teljes önfeláldozás – fölösleges és káros is
7. Ha profi sportoló, modell vagy gondtalan milliomos vagy és ráérsz vagy kötelességed mindezzel egész nap foglalkozni (persze ez nem jelenti, hogy a fentiekből semmire nincs szükséged) – ehhez pedig legalább olyan mértékű szerencse kell mint a jó genetikához.

7 dolog ami hozzásegíthet a boldog alakhoz

1. Megérted, hogy nincs két egyforma ember, ezért van aki ebben, van aki abban kapott többet másoknál a sorstól.
2. A testi, lelki alkatodhoz illően választasz magadnak példaképet és ha szükséged van rá, akkor partner ideált.
3. Elfogadod, hogy ha a barátaid, környezeted és a neten található összes BMI kalkulátor szerint túlsúlyos vagy túl vézna vagy, akkor ez igaz lehet és érdemes rajta változtatni.
4. Semmiképp nem egy-két ember véleményére, magazinok sztárjaira és divat ideálokra, testépítőkre alapozod, azt, hogy hogyan kellene kinézned.
5. Választasz magadnak legalább egy sportot, amit heti 2 vagy több alkalommal tudsz csinálni, rendszeresen és a testi erődet és állóképességedet ebben fejleszted, hogy egyre kényelmesebb és élvezetesebb legyen a számodra a sportolás. Ha erősödnöd kell erősödj, ha fogynod akkor fogyj érezni fogod.
6. Megérted, hogy ha diétázol, akkor annak fokozatos, átgondolt és hosszú távon is fenntarthatónak kell lennie. Ha túl gyorsan akarsz eredményt, szenvedni fog a tested és a lelked is. Ha zabálsz, nassolsz, esetleg nem eszel rendesen vagy egészségtelen ételeket fogyasztasz, annak eredményét nem tudod kikerülni.
Ez plusz kilókat és sok esetben kezdetben kellemetlen tüneteket, majd betegségeket okoz.
7. Nem felejted el, hogy minden ember folyamatosan öregszik és az idő múlását (35-40 év fölött) a testeden is észre lehet venni. Ezért önmagadhoz képest állítasz mércét, tűzöl ki célt és vársz eredményt.

Ami a legfontosabb, hogy higgy önmagadban és ne felejtsd el, hogy ez a te életed, minden döntésed te hozod meg és minden következményt te viselsz érte.

A tökéletes alkat egyrészt nem definiálható, mert nem szabad, hogy az adott divat trendek legyenek ebben az irányadóak. Hisz különbözőek vagyunk, különböző genetikával, életmóddal, anyagi és egyéb lehetőségekkel.
Amit a tévében, filmvásznon, magazinokban látunk az sokszor megtévesztés, technikai trükkökkel, rengeteg időbe, pénzbe és energiába kerülő diétákkal, edzésekkel és nem ritkán illegális és egészségtelen szerekkel létrehozva.

A fittness és szépség ipar egy hatalmas üzlet és akkor tudja eladni a termékeit és szolgáltatásait, ha meggyőzi az embereket arról, hogy szükségük van rá, mert másként nem lesznek egészségesek, sikeresek és elfogadottak, tehát boldogok. Ennek véletlenül se dőlj be. Legyél tudatos!

A boldogság egy lelki folyamat, amit nem lehet leírni semmilyen biokémiai hatásokkal. A boldogság eléréséhez lelki fejlődés kell és nem árt hozzá az egészség sem.

Nem kell túl okosnak lenni ahhoz, hogy belássuk, hogy ha folyamatosan idegeskedünk, frusztráltak vagyunk és kínozzuk magunkat a külsőnk miatt, akkor ezzel csak ártunk önmagunknak és ez nem segít a boldogsághoz senkit.

A boldogság kulcsa, önmagunk és a világ elfogadása.

Megjegyzés:

Tudományos értelemben, jelen korunkban az ún BMI index a leginkább elfogadott jelző az egészséges testsúly meghatározására, ez elég tág határt szab és statisztikai alapon működik, figyelembe veszi az alany nemét, magasságát és életkorát is. Előfordulhat, hogy aki épp kicsúszik belőle az még egészséges alakkal rendelkezik és az is, hogy aki benne van a normál tartományba az nem elégedett a külsejével, de ez a módszer azért mégis elég jó, hogy belőjük, hogy mennyire egészséges az súlyunk, ha ez sikerül, akkor közelebb juthatunk a boldog alakhoz.
Érdemes legalább 2 – 3 különböző netes oldalon található kalkulátorba beírnunk az adatokat, mert találkoztam olyannal, ahol fogyasztó szert vagy módszert reklámoztak és az jóval „szigorúbb” az átlagosnál. Egyébként a  18,5 és 24,9 közötti index számít normálisnak és egészségesnek.

 

A tudatosság fejlődése

NINCS KOMMENT

Válaszol