újévi fogadalmak

Az Új Év sokaknak ad új reményt és új lehetőséget a változáshoz. Az évforduló nagyon jó lehetőség, hogy magunk mögött hagyjunk számunkra kellemetlen szokásokat és újakra cseréljük ezeket, amely által boldogabb, kiegyensúlyozottabb vagy sikeresebb új évet alapozhatunk meg önmagunk és sok esetben környezetünk, családunk számára is.

Az alábbi 10 dologra való törekvés biztosan segít, hogy fejlődjünk a boldogságunk eléréséhez, az új évben.

1. Ne szenvedj mások szenvedése miatt.

Az ember egy érzékeny lény és nem szeretjük látni mások szenvedését, különösen akkor ha az a másik ember közel áll hozzánk és szeretjük őt.
De nagy különbség van aközött, ha valaki mellett állunk, támaszként (ami biztonságot nyújt) és aközött, hogy meg akarjuk szűntetni a szenvedését (azaz irányítani akarjuk az életét).
Amikor meg akarjuk mondani valakinek, hogy hogyan kellene élni az életét vagy látnia a világot, akkor valójában a saját tapasztalatainkat szeretnénk ráerőltetni, a saját életünkbe helyezzük az ő szenvedését.
Ezzel magunk képére akarjuk formálni őt valamelyest és figyelmen kívül hagyjuk az ő személyiségét, illetve azt az utat melyet neki kell bejárnia az életében.
A szenvedőnek támaszra van szüksége és jó példára, amit követhet, de nem arra, hogy valaki magára vegye a szenvedését és a saját eszközeivel meg akarja oldani azt.
Nekünk pedig nem tesz jót, ha a másik szenvedését a saját életünkbe illesszük.

2. A pénz nem a legnagyobb kincsünk.

A pénz nem a legfontosabb dolog az életben. A pénz csak egy társadalmi eszköz.
Ha igazán mélyre nézünk, beláthatjuk, hogy sokkal fontosabb dolgok is vannak az életünkben, mint például, az egészség, a szeretet vagy a szeretteink.
Nagyon sok dolog van minden ember életében, amit semmi pénzért nem adna oda.
Ne azonosítsuk magunkat a munkánkkal, a vagyonunkkal, a tárgyainkkal ezek pénzben mérhető dolgok, de nem az élet legfontosabb részei.
Sokkal fontosabbak azok a dolgok amik valóban boldogságot okoznak és nem pénzen vett látszat boldogságot.
Nem mondom, hogy nem kell foglalkozni a pénzzel, mert sok mindenhez szükséges, viszont ne a pénzért és a pénzen vett javakért élj. Inkább nézz gyakrabban önmagad mélyére, hogy meglásd nem a pénz tesz igazán boldoggá. Ezért (is) érdemes felkutatni a lelkünkben az igazán fontos dolgokat.

3. Tudd elengedni a dolgokat ha itt az ideje

Nehéz elengedni valakit vagy valamit amiről úgy érezzük, hogy boldoggá tett minket, de van, hogy ezt meg kell tenni. Bármihez is ragaszkodsz a végletekig, lehet egy pont ahonnan nem rajtad múlik.
Ez nem azt jelenti, hogy nem érdemes küzdeni, tenni a fontos dolgokért, számunkra fontos személyekért, hanem azt, ha nincs más választás és el kell engedni valamit az életből, akkor azt jobb elfogadni mintsem belebetegedni, depressziósnak lenni vagy épp félredobni minden mást az el nem engedés szenvedése miatt.
Az elengedés nem egyszerű dolog, de nem is biztos, hogy bármi amiről úgy érezzük, hogy létfontosságú az életünkben, az valóban az is, ezt végül az idő ami igazolja.
Van egy Buddhista mondás, mely szerint ” Aminek meg kell történnie az mindenképp meg fog történni, bármit is teszel ellene, aminek viszont nem kell megtörténnie az nem fog, bármit is teszel érte”.
Az elengedés sosem egyenlő a beletörődéssel, a lemondással, a hitetlenséggel, az elengedés mindig egy lelki folyamat ami inkább a dolgok, az élethelyzetek elfogadását jelenti, anélkül, hogy abba belebetegednél.

4. Minden emberben a világon van 3 közös dolog, megszületik, meghal és keresi a boldogságot.

Vallás, nemzetiség, társadalmi helyzet, hajszín, bőrszín, magasság, testsúly, értékrend és még sok más dologban különbözünk.
Természetes, hogy ha közelről szemléljük az embereket, sok különbséget tudunk felfedezni köztük, de ezek mind csak az elme által szült különbségek.
Ha ezt félre tesszük, láthatjuk, hogy a lényeges dolgokban mind megegyezünk.
Egy helyről jövünk, egy helyre tartunk és közben mind ugyanazt akarjuk, a különbség csupán az, hogy más és más módon, törekszünk a boldogságra. Viszont a szándék mindig ugyanaz.
Ne ítélkezz tehát mások felett, próbáld meg elfogadni az embereket, még ha a különböző értékrendeket nem vagy csak nehezen is tudod.

5. Megbocsátás, bocsáss meg mindenkinek beleértve önmagadat is.

A megbocsátás nem egy olyan dolog amit másoknak adunk, azt önmagunknak adjuk.
Ha valaki megbánt minket, akkor úgy gondolhatjuk: „Ez az ember megbántott, miért adnék neki bármit is ? ”.

De a megbocsátást valójában nem másnak, hanem önmagunknak adjuk, mert így nem szenvedünk tovább valaki más tettei miatt. A megbocsátás gyógyít, testet lelket egyaránt, nagyobbá, erősebbé és gyakorlásával boldogabbá tesz minket. Megbocsátani nem azt jelenti, hogy elfogadni valamit, amivel nem értesz egyet, a megbocsátás az, ha nem haragszol valakire (nem bántod magad), a tettei miatt.

6. Tekints úgy a negatív tapasztalásaidra mint a helyes útra és ne úgy mint egy bukásra.

Ha átélsz egy negatív tapasztalatot, azt mondhatod, hogy:
„Igen, ezt túléltem, ezt is túléltem, mert erős vagyok”  vagy azt  “Ez nagyon fájt, alig bírtam ki, lehet még egyszer nem bírnám ki.”

De ha így gondolkodsz, akkor valójában beleragadsz a negatív tapasztalataidba, mert úgy éled azokat meg mint egy veszteséget, amit túl kellett élni.
Tekints inkább minden negatív (és pozitív) tapasztalatra, eseményre, mint valamire amit meghaladtsz, amit sikerült megtapasztalni és megoldani és nem úgy mint egy túlélt dologra.  Csak így tudsz igazán félelem nélkül előre menni és így tudsz igazán fejlődni.

7. Mindig gondolkodj el amikor neheztelsz valakire.

Ha rossz érzések kerítenek hatalmukba, esetleg mérges vagy, félsz vagy depressziós vagy, esetleg magányosnak érezed magad, használd ki a helyzetet és tekints rá úgy, mint lehetőségre ami felébreszt egy álomból. Ülj le bármennyire is nehezedre esik és gondolkodj el csendben (meditálj), hogy legmélyebben mi is okozza ezeket az érzéseket.
Ilyenkor ráébredhetünk a hiányosságainkra és így arra, hogy mi az amitől meg kellene szabadulnunk, mert amíg bennünk van addig folyamatosan gyötörni fog bennünket a különböző élethelyzetekben.
Ha a meditáció végével (a dolgokat átgondolva) jobban érezed majd magad, akkor jól csináltad, ha esetleg nem, akkor nem mentél elég mélyre vagy nem voltál teljesen őszinte önmagaddal.

8. Az emlékek mindig eltorzulnak.

Nem szabad, hogy az emlékeink irányítsanak bennünket, mert az emlékek mindig torzak. Az emlékek a múlt lenyomatai a jelenben, olyanok mint a lábnyomok a tengerparton. Nem a sétálót látjuk, hanem csak a láb lenyomatait. Ne a múltban élj tehát, sokkal inkább a jelenben, mert csak ott tudsz bármit is tenni.
Ehhez persze meg kell harcolni az egonkkal, a rögzült gondolkodásunkkal, de minél többször tesszük, annál biztosabban fejlődünk általa

9. Fogadjuk el azokat a dolgokat amik megváltoztatásához nincs elég erőnk.

Az akarat erő azt jelenti, hogy valami fölött akarattal rendelkezünk, tehát erőt ad ahhoz, hogy irányítsuk a dolgokat.
De ha valami meghaladja az erőinket és nem tudjuk elfogadni és túllépni rajta, akkor könnyen bele ragadunk és egyik próbálkozástól a másikig pazaroljuk rá az erőinket, ahelyett, hogy túllépnénk rajta és más dolgokkal foglalkoznánk, utat engednénk valami újnak, haladnánk tovább az úton.
Az elfogadást is gyakorolni kell, mert ez is olyan dolog, ami mindenki számára a saját életét könnyíti meg és a környezetére is pozitív hatással van.

10. Higgy önmagadban.

Ez egy olyan dolog, ami nélkül szinte semmi sem sikerülhet. A legnagyobb gazdagságunk, hinni önmagunkban, ezt sosem szabad elfelejtenünk. Az önmagadba vetett hit és bizalom az ami mindenen átsegít ebben az életben.


 

Jáma és Nijáma – a jóga igazi alapja

NINCS KOMMENT

Válaszol